GRĂDINA UITATĂ de KATE MORTON




Nicio secundă nu mi-a trecut prin cap că voi avea parte de așa o călătorie citind GRADINA UITATĂ! Am plecat din Londra anului 1913 și am ajuns în Australia anului 2005 și iar ne-am întors în timp pentru a descoperi comoara lui Nell, legăturile  cu adevărata sa familie și motivul pentru care a crescut departe de ea.

Nell a fost găsită în port de un bărbat ce a hotărât că trebuie să aibă grijă de ea, un bărbat pe care nu l-a lăsat inima să lase un copil de patru ani singur în port. Deși bărbatul era sigur că va apărea cineva care va căuta copilul, el și soția lui s-au atașat deja de Nell când acest lucru s-a întâmpat. Nell a crescut într-o casă iubitoare, cu o familie numeroasă, dar tatăl său a simțit că ea ar trebui să știe adevărul și i l-a mărturisit când aceasta a ajuns la vârsta majoratului. Nell s-a simțit groaznic la aflarea veștii, credea că nu se potriveșe în propria viață și s-a izolat de toți cei dragi. Când tatăl ei a murit, i-a lăsat gemantanul cel mic și o sumă de bani pentru a se putea întoarce acasă, în Anglia.

Aducându-și aminte doar de Autoare ( femeia ce a urcat-o pe vapor) și de căsuța ei unde nu avea voie să calce, Nell a plecat spre Anglia sperând să își găsească rădăcinile.

Zis și făcut! Nell a găsit locul, a început să dezlege ițele trecutului și s-a întors în Australia doar cât să își încheie socotelile și să adune bani pentru a putea locui în noua ei casă.

Lucrurile nu s-au aranjat așa cum ea și-a dorit, înainte să reușească să părăsească Australia, fiica sa i-a lăsat nepoata în grija pentru vreo două săptămâni și nu s-a mai întors. Nell a renunțat la visul ei și s-a ocupat de creșterea Cassandrei.

Când Nell a îmbătrânit prea tare și sfârșitul i-a venit, i-a lăsat Cassandrei jurnalul scris în Anglia, casa și misterul ce o învăluia. 

Cassandra fugea de propriile fantome și se lupta cu supărarea de i-a adus-o moartea bunicii. A plecat în Anglia cu gândul de a vinde casa de acolo, dar curiozitatea a împins-o să facă săpături în trecutul bunicii și ceea ce a descoperit a uimit-o total.

Mi-au plăcut în mod deosebit capitolele dedicatei Autoarei- femeia ce a urcat-o pe Nell pe acel vas. Am cunoscut-o pe aceasta încă de când era un copilaș, i-am cunoscut temerile și speranțele, i-am trăit viața cu sufletul la gură. Pentru mine, acele capitole au fost cele mai palpitante, le așteptam cu mare interes sperând să mai găsesc o piesă din puzzle-ul creat de Kate Morton.

Cartea primește cinci steluțe pe Goodreads și multe recomandări din partea mea!

Etichete: , , , , ,