TALISMANUL de DIANA GABALDON recenzie



Nu pot să cred că am stat cu această comoară în casă timp de mai bine de jumătate de an, acum regret că nu am citit-o mai repede, că am permis ca aceste personaje inedite să se prăfuiască pe un raft, când ele avea atât de multe să îmi spună și să îmi arate!

 Din nou m-am atașat de Jamie și am suferit alături de Clare, din nou m-am amuzat și m-am simțit în siguranță alături de Murtagh. Nu vă mai spun că și micuțul Fergus mi-a intrat la suflet și am oftat de fiecare dată când nu știam unde e sau dacă e bine...

Încă din primul volum (recenzia aici), aflăm că Jamie și Clare vor avea un copil, dar nu ne-a pregătit deloc pentru separarea lor. Acum aflăm că ea a trecut iar prin cercul de piatră, deși a jurat să rămână alături de Jamie în trecut, că și-a crescut fiica alături de Frank.
 După moartea lui Frank, Clare o aduce pe Brianna în Scoția, hotărâtă să îi dezvăluie adevărul despre ceea ce ea a trăit și despre rădăcinile ei.

Așa ne întoarcem în 1745 unde Clare și Jamie încearcă să oprească răscoala iacobită, unde cei doi încă sunt fericiți în ciuda obstacolelor ce le ies în cale.

Pentru a își putea atinge scopul, cei doi urmează un plan bine stabilit și joacă rolurile necesare pentru a se integra în înalta societate franceză.

A fi doamnă din înalta societate, o epuiza pe Clare, ea simțea nevoia de a fi utilă și de aceea își oferea serviciile medicale unui spital sărac. Detaliile medicale m-au ținut mereu alertă, mi-a făcut plăcere să urmăresc priceperea lui Clare. Această pricepere nu i-a adus doar lucruri bune, vorba că ar fi o vindecătoare sau chiar o vrăjitoare s-a răspândit ușor, aducându-i pe parcurs atât avantaje cât și dezavantaje.

Deși îl știau pe Jonathan Randell- abuzatorul lui Jamie și strămoșul lui Frank- mort, acesta și-a făcut apariția răscolind amintiri  în Jamie și scoțând tot ce e mai rău în el la suprafață. În urma duelului dintre cei doi, Jamie ajunge în închisoare, iar Clare este nevoită să facă lucruri greu de acceptat pentru a-l scoate de acolo. 

 Intervenția lui Clare a avut succes și cei doi s-au întors în Scoția, pe tărâmurile natale. Dar, pe când se obișnuiau cu sentimentul de liniște și pace, Prințul Charles l-a chemat la război și Jamie nu avea cum să refuze. Alături de el, au plecat o parte din bărbații clanului și Clare- vindecătoarea lor. Deși Jamie spera să își poată aduce oamenii acasă, lucrurile se complică, apar situații neprevăzute ce îi pune în situații greu de gestionat.

Am avut parte de o aventură nemaipomenită, de o poveste de iubire deosebită și de legături magice. 
Recomand cu încredere!

Etichete: , , , , , ,