MISTERUL FETEI DIN ZĂPADĂ de DANYA KUKAFKA recenzie


Am primit încă de anul trecut Misterul fetei din zăpadă. Cum nu am reușit iarna trecută să o citesc, mi-am propus ca iarna aceasta să nu mai treacă fără să mut cartea pe raftul cărților citite.




Misterul fetei din zăpadă nu a fost deloc așa cum mă așteptam. Bine... de mister am avut parte din plin, dar nu e genul de thriller carte te ține cu sufletul la gură. Nu spun că nu mi-a plăcut, doar că nu a fost un thriller obișnuit, nu a fost deloc cum mă așteptam să fie.



Misterul fetei din zăpadă - când iubirea adolescentină trece pragul normalității



Cameron este un adolescent ciudat. Cu adevărat ciudat! Marcat de faptele rele făcute de tatăl său care i-a părăsit , Cameron avea un mod ciudat de a trece prin viață.
Cameron era considerat ciudat și la școală, copiii obișnuind să îl ignore sau să își dea cu părerea despre cât de ciudat poate fi.
Faptul că era obsedat de vecina lui, Lucinda - fata perfectă îndrăgită de toată lumea, nu îl punea într-o lumină mai bună.

Lucinda a fost găsită moartă în zăpadă, iar jalea s-a instalat în școală și în cartier. Cameron era unul dintre suspecți. Dacă el este criminalul... Nici măcar el nu știe. Cameron nu-și aduce aminte nimic din noaptea aceea. Știe doar că jurnalul Lucindei e la el și că o desenează în acea poziție nefirească în care a fost găsită. Cameron știa că nu ar fi putut face lucrul acesta dacă nu ar fi văzut-o. Dar oare el a omorât-o?



"Cine ești când nu te vede nimeni?"




Jade o spionează și ea pe Lucinda, dar nu cu aceleași intenții ca și Cameron. 
Când toată lumea era tristă din cauza morții Lucindei, Jade nu și-a permis acest lucru. I s-a părut fals și greșit ca după atâta timp în care și-a dorit să dispară, acum să o jelească.
Deși Lucinda o ignora pe Jade, aceasta conisera că avea motive să o urască. Cele două fete aveau grijă de același copil, iar Jade a fost mai rar chemată la muncă. De asemenea, Jade era îndrăgostită de ZIP, dar nu cu foarte mult timp în urmă cei doi au avut-o relație. Nu sunt suficiente motive să o urască? Ei bine, Jade nu avea nevoie de mai multe. Așa că atunci când se uita din cameră ei in camera Lucindei, se uita cu ură și cu invidie. De asemenea, îl observa și pe Cameron stând seară de seară în curte și urmărind-o pe Lucinda.



Promisiunile trebuie ținute indiferent de circumstanțe? 




Ross este polițist. El și tatăl lui Cameron au fost colegi și buni prieteni. Chiar și când tatăl lui Cameron a fost pus sub acuzație, Ross nu l-a părăsit, i-a fost veșnic loial și i-a promis că va avea grijă de fiul lui.
De când i-a făcut această promisiune, lucrurile s-au schimbat mult. Ross s-a căsătorit cu Ines. Aceasta era sora lui Ivan - paznicul care a găsit cadavrul Lucindei. Când Ross a fost întrebat dacă crede că Ivan ar fi capabil de crimă Ross a răspuns că da, deși știa că acest lucru îi va afecta căsnicia. Oare Ross îl considera pe Ivan vinovat sau doar încerca să își țină o promisiune veche?

Acțiunea cărții are loc în anotimpul rece și se încadrează perfect acolo . Autoarea a reușit să creeze o atmosferă rece, ciudată. Nu doar o dată fiorii mi-au invadat corpul și asta doar datorită atmosferei create. Mi-a plăcut faptul că nu am ghicit cine era criminalul și vă provoc și pe voi să încercați să ghiciți.

Etichete: , , ,