LUMINA UNUI NOU ÎNCEPUT DE AGNES MARTIN-LUGAND recenzie

Tare m-am bucurat când a apărut noua carte a autoarei Agnes Martin-Lugand. Am citit toate celelalte cărți traduse la noi și chiar îmi place cum scrie. Când Libris mi-a sărit în ajutor și Lumina unui nou început a ajuns la mine, curiozitatea a învins și repede m-am apucat să o citesc.

agnes martin lugand

Lumina unui nou început - De ce ai nevoie pentru a te simți implinit?

Hortense mi s-a părut de la început un personaj greu de îndrăgit și de înțeles. Chiar dacă autoarea i-a creat o poveste care te îndeamnă să o înțelegi, eu nu am reușit. Deși în relațiile cu prietenii părea genul de persoană care nu voia să deranjeze și care lăsa des de la ea pentru liniștea grupului, Hortense era o femeie egoistă. Uneori am avut impresia că sunt oprea dură cu ea, dar în cele din urmă tot la concluzia aceasta mă întorceam.
Hortense are aproape 40 de ani și pare o femeie împlinită. Conduce alături de prietenii ei o școală de dans, are un apartament drăguț în Paris, o proprietate în Provence unde evada de câte ori simțea nevoia și  o relație aparent reușită cu un bărbat atrăgător și carismatic. Hortense încerca să nu se gândească la faptul că el avea o familie și se concentra pe modul în care se simțeau când erau împreună. Hortense își asuma relația aceasta „interzisă”. Aymeric îi cunoștea prietenii, ieșeau împreună și participa la evenimentele importante.

Lumina unui nou început - Iubirea dispare atunci când apar problemele?

Lucrurile se schimbă între cei doi atunci când Hortense suferă o entorsă gravă care îi pune cariera în pericol. Sprijinul pe care îl aștepta din partea lui Aymeric nu a apărut, iar îndoiala s-a instalat în sufletul ei. Cum putea să o iubească dacă se comporta așa?

Hortense hotărăște să se detașeze puțin de întreaga situație și pleacă să își petreacă vara în casa copilăriei sale, chiar dacă știa că acest lucru nu va fi deloc pe placul lui Aymeric.
Ajunsă în Provence, hotărăște să închirieze camerele pentru a strânge câțiva bani necesari pentru renovări. Unul dintre oaspeții ajunși acolo i-a stârnit curiozitatea. Se vedea cu ochiul liber că bărbatul era măcinat de vină, iar Hortense s-a lăsat atrasă de misterul care îl înconjura, ajungând să facă lucruri nu tocmai firești pentru a-i afla secretul. Cum îi va fi influențată viața, vă las pe voi să aflați!

După cum am mai spus, îmi place mult stilul autoarei. Deși mi-a plăcut și Lumina unui nou început, pot să spun că nu se ridică la nivelul celorlalte cărți semnate de ea. Mi s-a părut că lucrurile s-au mișcat inițial încet, ca mai apoi finalul să fie grăbit. De asemenea, reacțiile unor personaje nu mi s-au părut naturale. Cu toate acestea, recomand Lumina unui nou început pentru un weekend plăcut de iarnă!

Etichete: , ,