O ZI DE DECEMBRIE de JOSIE SILVER recenzie

Am primit kit-ul pentru nopțile lungi de iarnă de curând de la Editura Nemira. Deși ideal ar fi fost să aștept până în Decembrie, curiozitatea nu m-a lăsat... doar mă știți, iubesc iarna și aștept Craciunul de prin septembrie, iar cărțile în care sunt prezente aceste elemente, nu îmi lipsesc în perioada aceasta. Luna Decembrie este prea scurtă pentru a apuca să citesc tot ce vreau.

O zi de Decembrie - „Un bărbat și o femeie. Zece ani.”

Mă bucur că nu am amânat cartea și că am hotărât să o citesc acum. Deși nu suntem înconjurați de nămeți, vremea de afară mi-a permis să mă învelesc cu o pătură pufoasă și să-mi savurez ciocolata caldă în timp ce am citit „Cea mai înduioșătoare poveste de dragoste” (Marian Keyes)
Deși nu am considerat-o cea mai înduioșătoare poveste de dragoste, o consider potrivită pentru un weekend friguros din Decembrie. Cartea mi-a oferit o stare de bine, chiar dacă abia spre sfârșit am găsit romantismul acela care îți încălzește inima. Ce am găsit până acolo, vă spun mai jos.

O zi de Decembrie- despre prietenia adevărată

Laurie și Sarah sunt prietene foarte bune. Ele locuiesc împreună încă de când erau la Universitate. Cele două prietene își petrec mult timp împreună, și-au creat tabieturi, petrec multe seri singure bând vin ieftin și râzând mult. Între ele nu existau secrete și părea că nimic nu le va putea face să se îndepărteze. Mi-a plăcut foarte mult partea aceasta a cărții. Doar cine nu a avut parte de o astfel de prietenie, poate să nu aprecieze relația lor. Iar deciziile pe care fetele le-au luat pe parcursul cărții, mi-au întărit ideea că cele două chiar au avut parte de o prietenie adevărată.

Laurie își zărește sufletul pereche într-o zi de Decembrie, dintr-un autobuz. Alături de Sarah, și-a petrecut un an întreg căutându-l prin baruri și cafenele.  În cele din urmă, l-a găsit la o petrecere de Crăciun, atunci când Sarah i l-a prezentat ca iubit al ei. A fost extrem de dezamăgită, dar nu a lăsat-o inima să îi răpească bucuria prietenei ei. Sarah se declarase îndrăgostită de el și sigură că el îi va fi viitorul soț.

O zi de Decembrie - Prietenie, iubire, personaje reale care greșesc, suferă și iartă.

Hotărâtă să nu se mai gândească în alt mod la Jack, a încercat să îi evite, deși Sarah insista să petreacă cât mai mult timp împreună, să devină prieteni. Planul nu prea i-a reușit și Laurie a petrecut și ceva timp singură cu Jack. Lucrurile au luat o întorsătură groaznică într-o seară friguroasă în care cei doi au cedat și s-au sărutat. Au știut încă dinainte să o facă, că nu aveau acest drept și că trebuia să nu se mai întâmple niciodată. Cei doi au fost măcinați de vină și de alte sentimente contradictorii, dar au hotărât că Sarah nu merită rănită în felul acesta doar pentru a-și recâștiga ei liniștea.

Pentru a se distanța, Laurie profită de cadoul primit de la părinți și hotărăște să își petreacă ceva timp în Thailanda. Acolo îl cunoaște pe Oscar, care reușește să îi distragă gândurile de la orice altceva. Cei doi petrec clipe de neuitat și hotărăsc să țină legătura și la Londra. Cum vor decurge lucruile de acum înainte, vă las pe voi să aflați citind O zi de Decembrie.

Am apreciat faptul că am avut ocazia să văd si cum gândea Jack, unele capitole fiind scrise din perspectiva lui. Deși nu am fost de acord cu faptul că Laurie și Jack s-au sărutat, am apreciat faptul că și-au dat seama de greșeala făcută și chiar dacă amândoi erau conștienți de sentimentele lor, nu au fost egoiști și au hotărât să le ignore.

Citat preferat: „ Căsătoria nu este doar un contract care te ține legat legal. Ci o alegere. E ca și cum ai spune te aleg pe tine! În fiecare zi mă trezesc și te aleg pe tine.”

O zi de Decembrie poate fi comandată de aici!

Etichete: , , , ,