FATA PE CARE AI LĂSAT-O ÎN URMĂ de JOJO MOYES recenzie

Nu e prima carte a autoarei pe care o citesc (vezi aici ce cărți scrise de Jojo Moyes am mai citit), dar citind Fata pe care ai lăsat-o în urmă am hotărât că merită un loc printre autorii mei preferați.

Fata pe care ai lăsat-o  în urmă de Jojo Moyes, este una din cărțile acelea pe care știi că trebuie să le citești, dar care te fac și să ai o oarecare reținere. E una din cărțile care îți va plăcea pe-atât de mult pe cât te răscolește. Fata pe care ai lăsat-o în urmă este genul de carte care îți va aduce lacrimi în ochi, dar pe care nu o vei putea lăsa din mână. E cartea care te va face să suferi alături de personaje, ca mai apoi să te bucuri pentru „micile lor victorii” de parcă ar fi ale tale.

jojo moyes

Fata pe care ai lăsat-o în urmă - despre ororile războiului și sacrificiile necesare pentru a supravețui

În prima parte a cărții luăm parte la ororile din Primul Război Mondial. Atunci când pictorul Edouard Lefevre a plecat pe front, Sophie - soția lui - se mută din Paris înapoi în satul natal, pentru a locui împreună cu sora sa și copiii ei.
Femeile se descurcau la fel cum o făcea toată lumea în condițiile acelea. Mâncarea era puțină, iar abuzurile nemților erau la ordinea zilei. Cu toate acestea, Sophie nu își pierdea speranța și visa la clipa când își va revedea soțul. Sophie era o femeie puternică și nu doar o dată a reușit să își tragă sora din ghearele disperării.

Viața Sophiei a luat o altă întorsătură atunci când noul comandant neamț repartizat în satul lor, a hotărât ca Sophie și sora ei să gătească pentru ei și să îi servească în localul familiei. Deși nu îi făcea plăcere deloc acest aranjament, gândul că va putea sustrage câteva alimente a mai îndulcit situația. Francezii îi urau pe nemți și nimeni care era suspectat că ar avea vreo legătură cu ei, că ar fi favorizat într-un fel sau altul, nu mai era văzut cu ochi buni în comunitate. Așadar, faptul că Comandantul  se comporta frumos cu Sophie i-a adus multe necazuri. Sophia a constatat cu uimire că acest comandant era un om cult, un om care îndrăgea arta, un om corect care își ținea oamenii în frâu și nu le permitea să abuzeze de ele. Comandantul aprecia foarte mult portretul Sophiei pictat de soțul ei și nu rata niciodată ocazia de a-l admira.

Cu toate că Sophie se bucura de simpatia Comandantului, a sosit ziua în care a fost ridicată cu forța de către nemți și trimisă, cel mai probabil, într-un lagăr - așa cum se mai întâmplase și cu alți locatari despre care nu mai știa nimeni nimic. De ce s-a întâmpat acest lucru, vă las pe voi să aflați.

Fata pe care ai lăsat-o în urmă - un tablou capabil să distrugă vieți

În partea a doua, aproape un secol mai târziu, portretul Sophiei ajunge în posesia lui Liv. Fata pe care ai lăsat-o în urmă i-a fost oferit de către soțul ei în luna de miere. Acum soțul ei era mort, iar ea se lega de lucruile rămase de la el pentru a-i menține vie amintirea. Deși era conștientă că trebuie să treacă peste pierderea suferită, Liv avea patru ani de când aproape se izolase de cei care cândva îi fusese apropiați.

Liv îl cunoaște pe Paul într-un bar. Aceasta băuse prea mult, iar geanta îi fusese furată. Paul, fost polițist, o ajutase atât cât putuse și chiar dacă o plăcuse, nu cedase atunci când Liv îi făcuse avansuri. Se pare că Liv a dat peste un băiat bun care o poate ajuta să iasă din starea în care s-a cufundat. Dar când aceasta află că Paul lucrează pentru o firmă care se ocupa de recuperarea tablourilor furate în trecut, cei doi intră, practic, în război. Paul trebuie să își facă datoria, iar Liv nu poate renunța la singurul lucru care a ajutat-o să treacă peste cele mai negre clipe de după moartea soțului ei. În paralel, asistăm și la soarta la care a fost supusă Sophie, autoarea ținându-ne astfel tot timpul în suspans.

Dacă nu ați citit încă Fata pe care ai lăsat-o în urmă, să știți că o găsiți pe Libmag

Etichete: , , , ,