FETELE de EMMA CLINE recenzie

carte fetele

FETELE de  Emma Cline este o carte tristă... Dezamăgirea, senzația că a fost înșelată și vina faptului că s-a lăsat prea ușor dusă de val, vibrează în paginile acestei cărți. Drama unei adolescențe irosite și a unei vieți distruse, te apasă și te însoțește pentru mult timp.

Fetele - despre o adolescență distrusă

Când te simți în plus în propria ta casă, când prietenia cu singura prietenă se încheie brusc, când dorința sexuală pare mult prea importantă și greu de stăpânit... te bucuri de orice dram de atenție, de orice semn de afecțiune sau indiciu că ai putea aparține cuiva, că lipsa ta ar putea ajunge să fie remarcată. Aceasta era Evie, un copil neglijat, o domnișoară ce se simțea neatrăgătoare, plină de defecte și a nimănui. Aceste lucruri au adus-o pe Evie într-o situație absurdă, o situație în care nu aș vrea să se regăsească nimeni și totuși, e plină lumea de tineri ce trec prin așa ceva.

Evie a fost atrasă de libertatea pe care o emana Suzanne și prietenele ei. Evie le-a remarcat în timp ce scotoceau în gunoi. Când i s-a oferit ocazia să le însoțească, aceasta s-a dus fără să clipească. Ajunsă la fermă, a făcut cunoștință și cu alți tineri, dar și cu conducătorul lor - un bărbat cu o putere de convingere extraordinară, un om ce degaja o energie liniștitoare și pe care toate fetele îl iubeau.

Lipsa atenției din partea părinților, afectează copiii

Evie a fost atât de incântată de ideea că aparține unui grup și atrasă de misterioasa Suzanne, încât a început să se ofere să facă lucruri pe care, în alte circumstanțe, nu le-ar fi acceptat. Mama ei, prinsă în propria redescoperire, a ignorat semnele vizibile a schimbării lui Evie.

Au fost multe lucruri care nu mi-au plăcut și faptul că sunt conștientă de cât de reale sunt, mi-au creat un sentiment de neputință și dezamăgire.

Când am terminat de citit cartea, m-am gândit că autoarea ar fi putut să pună puțin mai mult accent pe viața prezentă a personajului principal. Ne-a arătat-o pe Evie la maturitate, alături de alte personaje și mă așteptam ca și acel episod să aibă o finalitate. Acum, după ce s-a "așezat" cartea, am ajuns la concluzia că autoarea a vrut să sublinieze faptul că spectacolul continuă, se schimbă doar actorii.

E prima carte pe care o citesc, ce are ca subiect viața într-o sectă și motivele tinerilor de a ajunge acolo. Pentru mine a fost o surpriză plăcută și mulțumesc site-ului Libmag pentru exemplarul oferit. Cartea de poate achiziționa de aici.

Etichete: , , , , ,